6.3.2020

Paalinkäärintäkalvo PCR jakeesta

Trioplast on kehittänyt käärintäkalvon, joka on valmistettu kuluttaja kierrätetystä polyeteenistä (PCR, post consumer recycled). Tämä on merkittävä askel kohti suljettua materiaalikiertoa maatalousmuovien saralla. Kierrätetystä polyeteenistä valmistetulla käärintäkalvolla on samat ominaisuudet kuin perinteisellä käärintäkalvolla.

Kierrätys ja ympäristävaikutusten vähentäminen ovat olleet jo pitkään olennainen osa Trioplastin liiketoimintaa. Tavoitteemme on olla markkinajohtaja kestävän kehityksen mukaisesti valmistetuissa muoveissa. On kuitenkin tärkeää huomioida, että tuotteiden laadun suhteen ei tehdä kompromisseja. Uusi käärintäkalvo on esimerkki tuotteesta, jossa yhdistyy käytettävyys ja ympäristövaikutusten huomioiminen.

Pienempi hiilijalanjälki

Kierrätetyn materiaalin käyttäminen tuotannossa vähentää tarvittavan fossiilisen raaka-aineen määrää. Hiilijalanjälki pienennee jopa 22 prosenttia verrattuna vastaavaan perinteiseen tuotteeseen. Tuotteesta on jätetty patenttihakemus.

Tulevaisuudessa kaikki on mahdollista

Tuotepäällikkö Anders Larsson on hyvin optimistinen.

- Tämä on vasta alkua – meillä on valtavat mahdollisuudet hyödyntää kierrätettyä materiaalia tulevaisuudessa. Meillä on vielä paljon haasteita edessämme. Uskomme kuitenkin, että tämä on ensimmäinen askel kohti toimivaa kiertotaloutta myös maatalouden käärintämuoveissa.

Yksi Euroopan suurimmista polyeteenituotteiden valmistajista

Trioplast Group on yksi Euroopan suurimmista polyeteenituotteiden valmistajista erityisesti pakkaus- ja hygieniasektorilla. Yhtiö on ollut edelläkävijä ympäristöä säästävien tuotteiden kehityksessä jo 1990-luvulta lähtien. Monien vuosien tutkimus ja suuret investoinnit ovat tuottaneet merkittävän tuotevalikoiman. Trioplastilla on erilaisia ratkaisuja ympäristövaikutusten pienentämiseen, kuten kierrätetystä tai uusiutuvasta raaka-aineesta valmistetut tuotteet sekä laadukkaat kiristekalvot, jotka pystytään valmistamaan entistä ohuempina ja näin vähentämään materiaalikäyttöä merkittävästi. Trioplast suunnittelee tulevaisuuden tuotteita ja ratkaisuja.

Ota yhteyttä:

Mikko Lahikainen